• بروزرسانی: سه شنبه 26 تير 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
بازدید مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان از سایت پرورش میگو ی بندر تیاب شهرستان میناب
تاریخ انتشار: 1402/9/22

سعید رنجبر،  مدیرکل هواشناسی استان، با همراهی معاونین و تیم تحقیقاتی مربوطه از  سایت پرورش میگوی بندر تیاب میناب بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، درراستای پیگیری برنامه های مرتبط با راهبرد توسعه ی هواشناسی کابردی( تهک) در حوزه ی آبزیان، سعید رنجبر،  مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان با همراهی معاون محترم  فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران ، معاون توسعه ، پیش بینی و مدیریت بحران  و رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی و رئیس و کارشناس مسئول اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی میناب از سایت اصلی و مزارع پرورش میگوی بندر تیاب واقع در شهرستان میناب بازدید نمودند.

در این بازدید که با هدف نیاز سنجی و ظرفیت سازی درراستای تولید خدمات و محصولات هواشناسی متناسب با نیاز کاربران حوزه ی پرورش آبزیان انجام پذیرفت، رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان، ضمن بازدید از سایت و مزارع پرورش میگو، با مدیریت و کاربران نهائی به بحث و گفتگو و بیان نقش و جایگاه هواشناسی در افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در فرآیند تولید آبزیان پرداختند .

درادامه، عارفی، معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران استان نیز به تبیین برنامه های توسعه ی هواشناسی کاربردی و نقش مهم و کلیدی  پارامترهای جوی و دریائی و شرایط محیطی  در بهینه سازی تولید و بهبود عملکرد در فرآیندهای پرورش میگو پرداختند.

1000 کاراکتر باقیمانده