• بروزرسانی: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار شهر توکهورهشتبندی
تاریخ انتشار: 1402/11/16

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه  شهرستان میناب و بخشدار توکهور هشتبندی، ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار شهر توکهور هشتبندی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، به نقل از دکتر رنجبر، مدیر کل، امروز دوشنبه، 16 بهمن مصادف با پنجمین روز از دهه ی مبارکه ی فجر انقلاب اسلامی، با حضور مهندس سلحشور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، بخشدار توکهور هشتبندی و مسئولین محلی و همچنین معاونین و روسای بخش های ستادی هواشناسی استان، از پروژه ی ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار شهر توکهور هشتبندی رونمائی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 مهندس سلحشور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، ضمن تأکید بر اهمیت مقوله ی هواشناسی  و ضرورت برخورداری منطقه ی توکهور هشتبندی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی از خدمات و اطلاعات هواشناسی درراستای بهبود عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی، از اجرای پروژه ی احداث ایستگاه اقلیم شناسی به عنوان  اقدامی مهم و ارزشمند در حوزه ی کشاورزی منطقه یاد کرد.

 در حاشیه ی این مراسم ، مدیر کل هواشناسی استان نیز ضمن تشریح انواع ایستگاه های هواشناسی و کاربردهای آن در بخش های مختلف با تاٌکید بر اهمیت داده و اطلاعات هواشناسی و اقلیم شناسی درکاهش خسارات ناشی از عوامل جوی و اقلیمی از طریق حفاظت از منابع طبیعی و آب و خاک، حفاظت  و نگهداری زیرساخت ها، سرمایه ها و محصولات کشاورزی و همچنین بهره گیری به هنگام  از منابعی نظیر نزولات جوی، رواناب ها و ... ، مجموع اعتبارات هزینه شده برای این پروژه را  17/500 میلیون ریال اعلام نموده و خاطر نشان کرد، از امروز شهر توکهور هشتبندی در لیست شبکه ی ایستگاه های هواشناسی و اقلیم شناسی تمام خودکارکشور قرارگرفته و داده های دما، رطوبت، بارندگی، سمت و سرعت باد را ثبت و گزارش می نماید.

1000 کاراکتر باقیمانده