• بروزرسانی: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
حضور و بازدید جمعی از فرماندهان و مدیران منطقه ی یکم و قرارگاه مقدم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی از بخش های مختلف اداره کل هواشناسی استان هرمزگان
تاریخ انتشار: 1402/11/29

فرماندهان و مدیران منطقه یکم و قرارگاه مقدم  نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی از بخش های مختلف اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، روز جاری ، یکشنبه مورخ 1402/11/29 جمعی از فرماندهان و مدیران منطقه یکم و قرارگاه مقدم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی،  ضمن حضور در مجموعه ی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از بخش های مختلف این اداره کل بازدید نمودند.

دکتر رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان،  به اتفاق بازدید کنندگان پس از حضور در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی و جو بالا مستقر در فرودگاه بندرعباس، ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان و مدیران فعال در حوزه ی دریا، به تشریح و تبیین اهداف و برنامه های سازمان هواشناسی پرداختند .

در ادامه نیز پس از حضور در سکوی ادوات، دکتر رنجبر انواع ایستگا های هواشناسی با کاربردهای مختلف و انواع ادوات هواشناسی اعم از سنتی و خودکار را معرفی نمودند.

پس از بازدید از پلاتفرم ادوات، ضمن حضور در اتاق دیدبانی، مدیر کل هواشناسی استان به تفصیل کلیه ی فرآیند های تولید داده های هواشناسی و نحوه ی تهیه ی گزارشات جوی و مخابره آن ها در شبکه ایستگاه های هواشناسی در سطوح ملی و بین المللی پرداختند .

بازدید از اتاق تولید گاز هیدروژن و همزمان تشریح نحوه ی پایش جو در سطوح فوقانی توسط بالن مجهز به رادیوسوند از دیگر برنامه های این بازدید بود. سپس دکتر رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان به اتفاق بازدید کنندگان ضمن حضور در سالن مانیتورینگ مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان به تشریح کلیه ی فرآیندهای تبدیل داده به اطلاعات پردازش شده  و نحوه ی صدور پیش بینی و هشدار های جوی ، همچنین تبیین کاربردهای مختلف داده و محصولات هواشناسی در بخش های گوناگون پرداختند. پاسخ به پرسش های بازدید کنندگان و ارائه  ی پاسخ از سوی معاونین و روسای بخش های ستادی، پایان بخش برنامه های بازدید بود.

1000 کاراکتر باقیمانده