• بروزرسانی: جمعه 28 اردیبهشت 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
حضور مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان در نفتکش آرتاویل
تاریخ انتشار: 1399/12/03

دکتر رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان در رأس هیأتی متشکل از مسئولین هواشناسی استان با عوامل کشتی نفتکش آرتاویل، دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، درپی هماهنگی های صورت گرفته از سوی مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی با سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در راستای ارتقاء کیفیت پیش بینی و پیش آگاهی های صادره و بهبود محصولات وخدمات هواشناسی دریایی و همچنین توسعه ی روابط مجموعه ی هواشناسی با ناوگان حمل و نقل دریایی، صبح روز پنجشنبه مورخ09/11/99، دکتر رنجبر مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان درراٌس هیاٌتی متشکل از معاون فنی و شبکه ایستگاه های استان ، سرپرست اداره شبکه پایش و رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی هرمزگان، در کشتی نفتکش آرتاویل حضور یافته و ضمن بازدید از تجهیزات هواشناسی مستقر در کشتی،با عوامل نفتکش آرتاویل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار، دکتر رنجبر ضمن تبیین مأموریت های سازمان هواشناسی با تأکید بر هواشناسی دریایی، به تفصیل به تشریح اهمیت و ضرورت تعامل مجموعه ی هواشناسی با فرماندهان و عوامل کشتی های داوطلب ( VOS ) پرداخته و خاطرنشان نمودند داده های خروجی از کشتی های داوطلب به میزان قابل توجهی به صحت و دقت پیش بینی های دریایی و همچنین فرآیند راستی آزمایی پیش بینی ها بعد از وقوع پدیده، کمک شایانی خواهد نمود. ایشان در ادامه ضمن تاٌکید بر ضرورت تحکیم و تداوم روابط طرفین و اعلام آمادگی به منظور تبادل داده و اطلاعات فی مابین هواشناسی استان با کلیه ی شناورهای( VOS )، درخصوص بهره گیری از ظرفیت های فنی هواشناسی استان در  پشتیبانی های فنی از تجهیزات پایش عوامل جوی و دریایی مستقر در کشتی ها از جمله بازدیدهای ادواری و کالیبراسون ادوات نیز موافقت نمودند.

 در ادامه ی این دیدار،کاپیتن وعوامل نفتکش آرتاویل نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، به تشریح مأموریت های مربوطه و ضرورت اهمیت پیش بینی و پیش آگاهی های جوی و دریایی در کاهش اثر مخاطرات و ضرورت تعامل، تداوم و توسعه ی روابط فی مابین پرداخته و با ارسال داده های خروجی به مجموعه ی هواشناسی نیز موافقت نمودند.

 

در پایان این دیدار مقرر شد، کلیه ی دید بانی های جوی اعم از دما، فشار، سمت و سرعت باد و .... مشاهده و ثبت شده در کشتی آرتاویل از سوی عوامل نفتکش، در سه نوبت در اختیار مجموعه هواشناسی استان قرار داده شود و در مقابل اداره کل هواشناسی استان ضمن ارائه ی خدمات و محصولات کاربردی هواشناسی دریایی به نفتکش آرتاویل، به صورت ادواری نسبت به بازدید و کالیبراسیون ادوات مستقر در کشتی نیز اقدام نماید. 

1000 کاراکتر باقیمانده