• بروزرسانی: چهارشنبه 27 تير 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
حضورحجه الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در اداره کل هواشناسی هرمزگان
تاریخ انتشار: 1402/10/18

حجه الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در اداره کل هواشناسی هرمزگان، از ظرفیت های اداره کل هواشناسی هرمزگان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، برابر هماهنگی های انجام شده، روز دوشنبه، مورخ هجدهم دی ماه 1402، حجه الاسلام و المسلمین دکتر عبادی‌زاده، نماینده ی محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در اداره ی کل هواشناسی هرمزگان حضور یافته و ضمن دیدار با کارکنان و آشنائی با فرآیندهای هواشناسی، از ادوات، تجهیزات وتأسیسات این اداره کل بازدید نمودند. در این دیدارصمیمی که دو ساعت به طول انجامید، دکتر رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان، ضمن خوش آمدگویی به ایشان و هیئت همراه، در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک  فرودگاه بندرعباس حضور یافته و از ادوات و تجهیزات مستقر در ایستگاه، بخش دیدبانی هواشناسی و اتاق گاز ایستگاه بازدید نمودند. طی این بازدید، دکتر رنجبر،  مدیر کل هواشناسی هرمزگان ضمن تشریح فعالیت های ایستگاه های هواشناسی و معرفی ادوات و تجهیزات مربوطه به تبیین اهداف، برنامه ها، چشم انداز و کاربردهای هواشناسی در گروه های کاربری مختلف و کلیه فرآیندهای منجر به تولید داده ومحصولات هواشناسی در حوزه های مختلف شامل، سنجش، پایش، پردازش و پیش بینی و صدور هشدارهای جوی و دریایی پرداختند. در ادامه ی این بازدید و پس از حضور در بخش دیدبانی ایستگاه و آشنائی با فرآیند تهیه  و مخابره ی انواع گزارشات جوی ساعتی و سه ساعته و نحوه ی قرارگیری بر روی شبکه ی پایش بین المللی جو زمین، ضمن بازدید از اتاق گاز به تشریح فعالیت های ایستگاه سنجش و پایش جو بالا و نحوه ی رهاسازی بالن های حاوی گاز هیدروژن و حامل رادیوسوند پرداختند. حضور ونشست صمیمی در سالن مانیتورینگ مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و دیدار با همکاران شیفت حاضر در مرکز، از دیگر برنامه های این بازدید بود.  طی این نشست نیز، دکتر رنجبر به تشریح فرآیندهای تولید پیش بینی و صدور هشدارهای جوی و دریایی و همچنین انواع پیش بینی ها در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پرداختند.

در پایان این دیدار، حجه الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ضمن تقدیر از همکاران خدوم اداره کل هواشناسی استان و جمعبندی موارد ارائه شده در این بازدید، به اهمیت محصولات و خدمات هواشناسی در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، دریا، گردشگری و حوزه ی مدیریت بحران اذعان نموده و بر ضرورت تحکیم و توسعه ی روابط فی مابین مجموعه ی هواشناسی و دستگاه ی بهره بردار به ویژه ی حوزه های آب و کشاورزی تاکید نمودند. رهنمود های حجه الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، پیرامون تلاش در راستای بهبود عملکرد دستگاه  درراستای تحقق بیش از پیش اهداف و برنامه های تعیین شده و تاکید بر ضرورت توجه دستگاه های مرتبط با تأمین منابع مالی لازم و کافی در حوزه های عمرانی و جاری، پایان بخش برنامه های این بازدید بود.

1000 کاراکتر باقیمانده